2011-06-26

Podróż Morskie Oko

Opisywane miejsca: Zakopane
Nad Morskim Okiem byłam pierwszy raz. Już nie raz chcieliśmy się tam wybrać, ale odstarszały mnie zawsze informacje w TV o tłumach turystów przechadzających się w tym kierunku. No, ale w końcu wybraliśmy się. W Palenicy Białczańskiej byliśmy o 8.00, tam zostawiliśmy samochód, i rozpoczęliśmy wędrówkę. Zaskoczyło nas, że jednak turystów było jak na lekarstwo (co jednak w godzinach popołudniowych zmieniło się). Trasa na szczyt zajmuje ok. 2,5h. Po dotarciu na miejsce widoki wspaniałe, chociaż najwyższe szczyty zasłonięte były chmurami.   I widać wtedy, że idąc w góry trzeba być przygotowanym na każdą pogodę. W drodze nad Morskie Oko lał deszcz, na szczycie były chmury,  ale po wypiciu kawy i zjedzeniu czegoś w schronisku, co zajęło nam ok. 15min, na zewnatrz pojawiło się słońce, a chmury zostały rozgonione.   Morskie Oko obeszlismy na około, weszliśmy również na Czarny Staw, z którego wspaniale widać Morskie Oko i otaczające je góry. Wracając sprawdziły się telewizyjne przepowiedznie co do ilości turystów: było ich jak mrówek. To już jednak nie mój klimat, bo ja zdecydowanie wolę mniejszą ilość ludzi .... Tatry są zachwycające! No a następnym razem planujemy wybrać się na Dolinę Pięciu Stawów.
  • Morskie Oko

wspaniała wycieczka :)
  2. adaola
    adaola (11.02.2013 20:55) +1
    Gratuluję wspaniałej wycieczki na Morskie Oko!:) Pięknie pokazujesz Tatry.Gratki:))
  3. czerwony_arbuz
    czerwony_arbuz (05.11.2012 19:39) +2
    Tak sobie obiecywałam, ze tej jesieni wybiorę się na Dolinę Pięciu Stawów; no i znowu nic z tego nie wyszło, więc muszę czekać do wiosny.
  4. 23slawo
    23slawo (26.10.2012 23:36) +3
    Polecam na następną wycieczkę trasę np: Palenica Białczańska - Dolina Roztoki - Siklawa - Dolina Pięciu Stawów - Świstówka - Morskie Oko i powrót na Palenicę Białczańską. Wbrew pozorom wejście na Rysy ale od strony słowackiej to nie takie wielkie wyzwanie. Polskie Tatry są wspaniałe, ale w szczycie sezonu zbyt zatłoczone.
    Pozdrawiam
  5. ryzako
    ryzako (29.09.2011 12:20) +1
    aż wstyd się przyznać, ale nad Morskim Okiem tez nie byłem...Rysy też ciągle odkładam do późniejsza. Jeśli pożyjemy, obejrzymy :)
  6. czerwony_arbuz
    czerwony_arbuz (03.08.2011 22:46) +1
    Warto! A poza tym Tatry to przecież jedno z naszych dóbr narodowych:)
  7. wojtass83
    wojtass83 (29.07.2011 22:40) +2
    ach nigdy jeszcze nie byłem w zakopanym chyba czas najwyższy to zrobić bo po zdjęciach widzę że warto
    przedpole (02.07.2011 7:56) +2
    Magiczne miejsce,byłem kilka razy i zawsze oczarowany.Pozdrawiam
    pt.janicki (28.06.2011 18:10) +2
    ...co też Aniu opowiadasz! ...przecież nogi służą Ci na pewno nie tylko jako podstawa aparatu, ale bez nich (nie wspominam o samochodzie zostawionym na Palenicy) tych ładnych fotografii znad Morskiego Oka byś nie zrobiła!
  10. ziutek7
    ziutek7 (26.06.2011 18:45) +3
    Ach te góry,.....no tak, ale Morskie Oko to raczej baza wypadowa w dalsze szlaki. Spróbuj kiedyś, a zdjęcia fajne.
  11. czerwony_arbuz
    czerwony_arbuz (26.06.2011 18:15) +4
    ... oj Piotrze... Rysy... za wysokie progi jak na moje nogi ...:)
    pt.janicki (26.06.2011 16:29) +4
    ...a Rysy nie korciły?
    ...od Czarnego Stawu to już tylko rzut beretem i to antenką do góry!